ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Για τον νέο = σοφία
Για τον πτωχό = πλούτος
Για τον πλούσιο = στολίδι (Διογένης)
ΠΑΙΔΕΙΑ = ΠΥΡΟΜΑΧΙΚΑ ( Ουίνστον Τσόρτσιλ)
ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παραθέτουμε τις θέσεις – προσφορά του διακριτικού συνεργάτη
μας Νικόλαου Ηλιάδη για την εκπαίδευση, καθώς και επιγραμματικό
βιογραφικό του μορφωτικού του υπόβαθρου και της καταξιωμένης
επαγγελματικής του διαδρομής – εμπειρίας του.
- Νίκος Ηλιάδης, Πολ/κός Μηχ/κός Ε.Μ.Π. , M.Sc. ( Structural Engineering , Concordia University Montreal Canada ) , Ph.D. ( University of Maryland USA, –Technology and Vocational Education ), τ.Ειδ.Γραμματέας του ΥΠΕΠΘ ,τ. εκπρόσωπος των Υπουργείων Παιδείας και Πολιτισμού στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στις Βρυξέλλες ( Μ.Ε.Α. ) τ. Διοικητής ΠΓΝ «ΑΤΤΙΚΟΝ , τ. μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Παιδαγωγικών Ινστιτούτων της Ευρώπης (http://www.cidree.org/), τ. εκπρόσωπος της Κυβέρνησης στο Δ.Σ. του CEDEFOP (https://www.cedefop.europa.eu/ )του Ευρωπαϊκού Κέντρου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση , Επίτιμος Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Νίκος Ηλιάδης *
ΣΗΜΕΙΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- H ένταξη της χώρας μας στην ψηφιακή εποχή
- Ο κυρίαρχος ρόλος της εκπαίδευσης για την ένταξη της χώρας στην ψηφιακή εποχή
- Επιτελικά όργανα για την εκπαίδευση
- Ο οργανισμός Bett χρήσιμος για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης
- Δια βίου εκπαίδευση
- Εκπαίδευση εκπαιδευτικών
- Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών συστημάτων
- Τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία και οι προικισμένοι μαθητές . Αξιοποίηση του δυναμικού μαθητών όλων των επιπέδων, και όχι έμφαση στην εκπαίδευση «του μέσου όρου».
- Ξένες γλώσσες
- Αρχαία και διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών .
- Οργανισμός εισαγωγικών εξετάσεων
- Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση
- Μορφωτικό επίπεδο και αγορά εργασίας
- Αιτίες και συνέπειες αναντιστοιχίας δεξιοτήτων
- Βιβλιοθήκες στην ψηφιακή εποχή ( Δυνατότητα για πρόσβαση ψηφιακά σε χιλιάδες βιβλιοθήκες σε όλες τις χώρες στον κόσμο ) . Διαθέσιμα βιβλία στην οθόνη του «κινητού».
- Τρόπος διορισμού καθηγητών Πρωτοβάθμιας κι Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Κινητικότητα μαθητών προς τα πάνω , διαφάνεια των εκπαιδευτικών επιπέδων , και διαύλων ( spin in and spin out ).
- Τα Διετή Πανεπιστημιακά προγράμματα και η εφαρμογή τους στις ΗΠΑ ( Κολέγια) από δεκαετίες.
- Εξορθολογισμός των Πανεπιστημιακών προγραμμάτων και σπουδών σύμφωνα και με τις Ευρωπαϊκές πρακτικές και συμφωνίες. Εφαρμογή της Συνθήκης της Bolonia (?). Αντιστοίχιση σπουδών και πανεπιστημιακών πτυχίων .
- Διάκριση Εκπαιδευτικού και Διοικητικού Έργου στα Πανεπιστήμια
- Μεταγραφές φοιτητών
- Ξενόγλωσσα τμήματα πανεπιστημίων
Ανάλυση των παραπάνω ενοτήτων
Η εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργεί στο κενό , θα πρέπει να προετοιμάζει για το χώρο της εργασίας .
Σύμφωνα με το Συμβούλιο της Ευρώπης , η προετοιμασία των μαθητών από το σχολείο ορίζεται ως :
-προετοιμασία του κάθε μαθητή ως ξεχωριστή προσωπικότητα
-προετοιμασία για τη ζωή σε μια Δημοκρατική Κοινωνία.
-προετοιμασία για το χώρο της εργασίας
-προετοιμασία για πολιτιστική ανάπτυξη και δραστηριότητες
-ανάπτυξη γνώσεων και ικανοτήτων που να κάνουν δυνατή την εκπαίδευση του ατόμου σε όλη τη διάρκεια της ζωής του.