ΠΑΙΔΕΙΑ

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΠΑΙΔΕΙΑ
Για τον νέο = σοφία
Για τον πτωχό = πλούτος
Για τον πλούσιο = στολίδι (Διογένης)

ΠΑΙΔΕΙΑ = ΠΥΡΟΜΑΧΙΚΑ ( Ουίνστον Τσόρτσιλ)


 

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Παραθέτουμε τις θέσεις – προσφορά του διακριτικού συνεργάτη
μας Νικόλαου Ηλιάδη για την εκπαίδευση, καθώς και επιγραμματικό
βιογραφικό του μορφωτικού του υπόβαθρου και της καταξιωμένης
επαγγελματικής του διαδρομής – εμπειρίας του.

 

  • Νίκος Ηλιάδης, Πολ/κός Μηχ/κός Ε.Μ.Π. ,  M.Sc. ( Structural Engineering , Concordia University Montreal Canada ) , Ph.D.  ( University of Maryland USA, Technology and Vocational Education ), τ.Ειδ.Γραμματέας του ΥΠΕΠΘ ,τ. εκπρόσωπος των Υπουργείων Παιδείας και Πολιτισμού στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στις Βρυξέλλες ( Μ.Ε.Α. )  τ. Διοικητής ΠΓΝ «ΑΤΤΙΚΟΝ ,  τ. μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Παιδαγωγικών Ινστιτούτων της Ευρώπης (http://www.cidree.org/), τ. εκπρόσωπος της Κυβέρνησης στο Δ.Σ. του CEDEFOP (https://www.cedefop.europa.eu/ )του Ευρωπαϊκού Κέντρου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση ,  Επίτιμος Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

 

Νίκος Ηλιάδης  *

ΣΗΜΕΙΑ  ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • H ένταξη της χώρας μας στην ψηφιακή εποχή

 

  • Ο κυρίαρχος ρόλος της εκπαίδευσης για την ένταξη της χώρας στην ψηφιακή εποχή

 

  • Επιτελικά όργανα για την εκπαίδευση

 

  • Ο οργανισμός Bett χρήσιμος  για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης
  • Δια βίου εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση εκπαιδευτικών

 

  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών συστημάτων

 

 

  • Τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία και οι προικισμένοι μαθητές . Αξιοποίηση του δυναμικού μαθητών όλων των επιπέδων, και όχι έμφαση στην εκπαίδευση «του μέσου όρου».

 

  • Ξένες γλώσσες

 

 

  • Αρχαία και διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών .

 

  • Οργανισμός εισαγωγικών εξετάσεων

 

  • Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση

 

  • Μορφωτικό επίπεδο και αγορά εργασίας

 

  • Αιτίες και συνέπειες αναντιστοιχίας δεξιοτήτων

 

  • Βιβλιοθήκες στην ψηφιακή εποχή ( Δυνατότητα για πρόσβαση ψηφιακά σε χιλιάδες βιβλιοθήκες σε όλες τις χώρες στον κόσμο ) . Διαθέσιμα βιβλία στην οθόνη του «κινητού». 

 

  • Τρόπος διορισμού καθηγητών Πρωτοβάθμιας κι Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

 

  • Κινητικότητα μαθητών προς τα πάνω , διαφάνεια των εκπαιδευτικών επιπέδων , και διαύλων ( spin in and spin out ).

 

  • Τα Διετή Πανεπιστημιακά προγράμματα και η εφαρμογή τους στις ΗΠΑ ( Κολέγια) από δεκαετίες.

 

  • Εξορθολογισμός των Πανεπιστημιακών προγραμμάτων και σπουδών σύμφωνα και με τις Ευρωπαϊκές πρακτικές και συμφωνίες. Εφαρμογή της Συνθήκης της Bolonia (?). Αντιστοίχιση σπουδών και πανεπιστημιακών πτυχίων .

 

  • Διάκριση Εκπαιδευτικού και Διοικητικού Έργου στα Πανεπιστήμια

 

  • Μεταγραφές φοιτητών

 

  • Ξενόγλωσσα τμήματα πανεπιστημίων

 

 

Ανάλυση των παραπάνω ενοτήτων

Η εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργεί στο κενό , θα πρέπει να προετοιμάζει για το χώρο της εργασίας .

Σύμφωνα με το Συμβούλιο της Ευρώπης , η προετοιμασία των μαθητών από το σχολείο ορίζεται ως :

-προετοιμασία του κάθε μαθητή ως ξεχωριστή προσωπικότητα

-προετοιμασία για τη ζωή σε μια Δημοκρατική Κοινωνία.

-προετοιμασία για το χώρο της εργασίας

-προετοιμασία για πολιτιστική ανάπτυξη και δραστηριότητες

-ανάπτυξη γνώσεων και ικανοτήτων που να κάνουν δυνατή την εκπαίδευση του ατόμου σε όλη τη διάρκεια της ζωής του.

 

 

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *